Klub ljubitelja Lade NIVE 4x4  

Go Back   Klub ljubitelja Lade NIVE 4x4 > Mehanika
User Name
Password
FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read


Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 14th October 2011, 11:37 PM
dzindzin16 dzindzin16 nije na mreži
Senior Member
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 184
Default ogromna potrosnja,stelovanje karburatora

Pozdrav nivasima a i ostalima.Nov sam ovde pa da prvo eto navedem par reci o intervencijama na mom vaz-u pa onda i da se pozalim na nesto.Od januara kada sam je kupio(vaz 2121,2001,karburator,plin,118000km,sredjena malo pre prodaje,ukrasena ekstra)zamenio sam i uradio sledece:podmazivanje cilindara na prednjim kocnicama,elektricna ler dizna,pomocna glava upravljaca(nije bas moralo),komplet lageri na prednjim tockovima,semering kardana onaj prema zadnjim tockovima(malo prskao ulje),slavinu za grejanje i to bi kao bilo to.Pa kad kupis auto i kada ga 3 meseca drndas u startu bez provere po blatu,snegu,ledu i njivama moras nesto mislim i da zamenis.Delovi,ruka majstoru oko 150e,pa to i nije mnogo.E sad sto sam se ja dodatno igrao sitnicama pa mu zamenim i filter za vazduh,filter za gorivo i ume sto TROKRAKIH BOSH SVECICA stavim neke bosna,to je drugo.Lepo pali,lepo ide,karburator sam mu pre dva meseca oprao onim sprejom za ciscenje.Sipao sam mu mobilovu polusintetiku i za 2000km nivo ulja nije pao ni za milimetar(jos uvek zuto kao dukat) ali sam mu uz ulje dodao i resurs total.Spone,kugle,krstovi,silen blokovi sve odlicno.Nego od skoro nesto krenula cini mi se previse da trosi.Prosecna potrosnja plina(brdo,asfalt,otvoreni put)otisla na preko 20l,a bila je oko 16l.Trosi ona pod redukcijom i sa povremenim blokadama diferencijala i do 35l ali definitivno me je zacudio slucaj od pre par dana.Nestao mi plin bas kada sam usao u dvoriste a benzina ni kapku nisam imao u rezervoaru.Sipem ja njoj 2l benzina i odem do pumpe za plin ali kasnije nastavim da je vozim po lokalu na benzin da vidim za koliko ce potrositi onih 2l.Prva,druga,treca,druga,treca pa par kilometra cetvrta i na 8km potrosi ona 2l.To je po onom kako je znam malo previse.Sa tim da kada sam joj kuci sipao onih 2l cep rezervoara nisam vratio i negde sam ga izgubio(lud covek).Zamolio bih ako je moguce da mi neko kaze da li bih i na koji nacin tj. kako,stelovanjem karburatora malo popravio stanje sa potrosnjom.Ne zamerite zbog dugog pisanja ali hteo sam eto u jednom dahu da se i predstavim i malo pozalim,pa i zatrazim savet.Hvala
Reply With Quote
  #2  
Old 15th October 2011, 01:23 AM
vaz2121's Avatar
vaz2121 vaz2121 nije na mreži
Senior Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Novi Sad
Age: 25
Posts: 183
Default

Quote:
Originally Posted by dzindzin16
Pozdrav nivasima a i ostalima.Nov sam ovde pa da prvo eto navedem par reci o intervencijama na mom vaz-u pa onda i da se pozalim na nesto.Od januara kada sam je kupio(vaz 2121,2001,karburator,plin,118000km,sredjena malo pre prodaje,ukrasena ekstra)zamenio sam i uradio sledece:podmazivanje cilindara na prednjim kocnicama,elektricna ler dizna,pomocna glava upravljaca(nije bas moralo),komplet lageri na prednjim tockovima,semering kardana onaj prema zadnjim tockovima(malo prskao ulje),slavinu za grejanje i to bi kao bilo to.Pa kad kupis auto i kada ga 3 meseca drndas u startu bez provere po blatu,snegu,ledu i njivama moras nesto mislim i da zamenis.Delovi,ruka majstoru oko 150e,pa to i nije mnogo.E sad sto sam se ja dodatno igrao sitnicama pa mu zamenim i filter za vazduh,filter za gorivo i ume sto TROKRAKIH BOSH SVECICA stavim neke bosna,to je drugo.Lepo pali,lepo ide,karburator sam mu pre dva meseca oprao onim sprejom za ciscenje.Sipao sam mu mobilovu polusintetiku i za 2000km nivo ulja nije pao ni za milimetar(jos uvek zuto kao dukat) ali sam mu uz ulje dodao i resurs total.Spone,kugle,krstovi,silen blokovi sve odlicno.Nego od skoro nesto krenula cini mi se previse da trosi.Prosecna potrosnja plina(brdo,asfalt,otvoreni put)otisla na preko 20l,a bila je oko 16l.Trosi ona pod redukcijom i sa povremenim blokadama diferencijala i do 35l ali definitivno me je zacudio slucaj od pre par dana.Nestao mi plin bas kada sam usao u dvoriste a benzina ni kapku nisam imao u rezervoaru.Sipem ja njoj 2l benzina i odem do pumpe za plin ali kasnije nastavim da je vozim po lokalu na benzin da vidim za koliko ce potrositi onih 2l.Prva,druga,treca,druga,treca pa par kilometra cetvrta i na 8km potrosi ona 2l.To je po onom kako je znam malo previse.Sa tim da kada sam joj kuci sipao onih 2l cep rezervoara nisam vratio i negde sam ga izgubio(lud covek).Zamolio bih ako je moguce da mi neko kaze da li bih i na koji nacin tj. kako,stelovanjem karburatora malo popravio stanje sa potrosnjom.Ne zamerite zbog dugog pisanja ali hteo sam eto u jednom dahu da se i predstavim i malo pozalim,pa i zatrazim savet.Hvala


Pozdrav i dobrodosao.
Sta je podmazivanje cilindara kocnica?! Za ostalo, evo redom: Bosna svecice su dobre kad su originalne ali....kod nas ima dosta turskih falsifikata. Moj savet, kupi ruske, ali u nekoj ozbiljnoj prodavnici ruskih delova. Imaju oznaku "EE" (mada mozda ima i drugih) i kostaju oko 650din/komplet.
Oprao si karb. sprejem - ne znam koliko si to detaljno uradio i dali si uopste skidao karb ili samo prskao sprej u njega, u svakom slucaju ako hoces da ocistis karb kako treba moraces da ga skines, bukvalno rastavis na sastavne delove i onda sve to detaljno ocistis. Ja licno prvo uklonim saberom grube necistoce kao sto su ostaci zaptivaca i sl., onda sve stavim u posudu za pranje, natopim namenskim sredstvom za ciscenje karburatora (sprej ili tecnost), pustim malo da odstoji pa onda prelijem benzinom i cetkicu u ruke - izribam sve uz dosta benzina dok sva vidljiva prljavstina i talog sa svih pojedinacnih delova ne bude rastvorena. Onda uzmem bocu za pranje pod pritiskom, napunim benzinom i prikacim na kompresor sa 10 bari i svaki deo dobro isperem benzinom pod pritiskom. Dizne i slicne rupe dodatno prodjem licnom ili drvenim stapicem pre pranja benzinom. Nakon toga ciscenje svega cistom krpom i na kraju izduvavanje svega sa 10 bari cistog vazduha (posebno se skoncentrisati na dizne i razne pasaze). Tek sada sklopim karburator i podesim sve sto se podesava na stolu (geometriju, visinu i hod plovka, duzine linkova i sl.). Obavezna zamena svih zaptivaca i po potrebi ostalih delova se podrazumeva. Tek posle ovakvog servisa mozes reci da je karb cist i ispravan. A oni brzi "servisi" tipa sprejeva koji se sipaju dok motor radi i slicno, to moze samo kada je karb nov ili servisiran na gore navedeni nacin pa posle toga na svakih par hiljada km da bi duze ostao cist. A ako je vec prljav onda nikakav sprej sam za sebe nece pomoci, sta god da pise na njemu.
Polusinteticko ulje je redje od mineralnog (10W-40). Mislim da ovim motorima, pogotovo ako vec imaju neku ozbiljniju kilometrazu, bolje pasuje kvalitetno mineralno 15W-40 (recimo Motul 4000 motion). Naravno o tome mozda mozes razmisliti kad dodje vreme za sledecu zamenu.
Bez obzira sto ce mnogi sa ovog foruma reci da nisam u pravu, napravio si gresku sto si sipao resurs (kao i bilo koji drugi aditiv tog tipa). Te stvari jesu dobre ali samo za ono za sta su originalno zamisljene - za vojne potrebe tj. da u kriticnoj situaciji omoguci motoru da izvuce vozilo i one u njemu sa fronta na sigurno. Npr, tenk naleti na minu koja mu razvali karter i iscuri ulje - ako je prethodno tretiran tim aditivom nece odmah zaribati nego ce ici jos neko vreme da bi oni u njemu stigli zivi do baze. Sta ce posle biti sa motorom - koga briga. Za to zapravo sluzi Resurs, Modifikator i slicni vojni proizvodi. E sad, promocurni trgovci su shvatili da je to idealna prilika da se uvali onima koji bi da urade "generalku bez otvaranja motora" kako je svojevremeno Resurs reklamiran i eto ti Resursa za civilnu upotrebu. Naizgled dobra stvar, pojacava kompresiju i pritisak ulja, "stiti" motor od nestanka ulja i slicno - a ne shvataju ljudi koliko je to prividno. Ovi aditivi zapravo sadrze srebro i neke druge elemente koji se vezuju za Metalne Delove (obrati paznju na prethodne dve reci) izmedju ostalog za stubline, karike, polutke lezajeva. Na ovim delovima oni pokazuju korisna dejstva, smanjujuci zazore i trenje. Medjutim, kao sto rekoh to se vezuje za sve a ne samo ciljane metalne delove - znaci i tamo gde ne treba, a takvih mesta je mnogo. Vezuje se za uljne kanale u radilici i bregastoj osovini i smanjuje im presek (sto opet, ironicno, dovodi do povecanja pritiska ulja pa vozac misli kako je dobro uradio), za zljebove karika u klipovima, za povrsinu osovinice klipa (za ciju je obradu tolerancija reda 1/1000mm), za klizne povrsine karika (koje se kod ozbiljnijih proizvodjaca specijalno i u kontrolisanom sloju prevlace molibdenom ili slicnim materijalima a ne proizvoljno srebrom i aditivima), ako se sipa u nov/remontovan motor vezujuci se za stubline remeti postojece linije honovanja ciji je cilj da zadrzavaju ulje i omoguce ravnomerno uhodavanje karika (iako tvrde da je i taj sloj koji resurs napravi porozan i zadrzava ulje to vise nije kako je proizvodjac zamislio) i na kraju vezuje se i za sve ostale metalne delove na koje naidje (a tamo gde ide je sve od metala) na kojima je stetan ili, u najmanju ruku, nije potreban. A treba imati u vidu da se on ne vezuje samo mehanicki nego i hemijski i da ga je vrlo tesko odstraniti bez mehanickog uklanjanja materijala, a poznati su mi i slucajevi gde je do te mere modifikovao povrsinu stubline da je vise nije bilo moguce razbusivati na specijalu. Znaci, ako mene pitas, batali to bar za ubuduce (mada sad je vec gotovo kad si ga sipao, on odradi svoje vec posle 500km). Jer, kako je jednom moj cale, inace stari masinski inzenjer koji je proveo 30g u motornoj industriji komentarisao na tu pricu o "generalki bez otvaranja motora" (izvinjavam se na vulgarnim izrazima ali primer je pravo u centar): "to ti je kao da hoces da se*es bez skidanja gaca". Znaci, bolje cuvaj te pare sto bi dao za Resurs i dodaj jos malo (imajuci u vidu posto je komplet delova za remont motora za Nivu) i uradi generalku kako treba, a modifikatore ostave vojsci za potrebe rata (u mirnodopskim uslovima to verujem ni oni ne koriste). Sa druge strane, nemoj da te demoralisem, mnogi (mozda i vecina) sa ovog foruma ce reci da sviram k**cu i da Resurs treba sipati i sta vise mnogi ga redovno sipaju i nemaju nikakvih problema (bar misle da nemaju), neces ih imati verovatno ni ti, ali ipak ako pazljivo razmotris cinjenice koje sam naveo shvatices da ti to ne treba u zivotu.

I na kraju ono sto su pitao - potrosnja. Dali ti se potrosnja povecala samo na plinu ili i na benzinu? Ako je samo na plinu proveri da negde ne curi (na elektromagn. ventilu ili na nekom crevu/spoju). Ako nije to a samo na plinu vise trosi probaj da ga podesis na nacin koji sam nedavno opisao (vidi link na kraju). A ako trosi vise i na benzinu onda savetujem da uradis detaljan remont i stelovanje karburatora pa posle toga plina, ali PRE toga sledece (tim redom): dotegni lanac, podesi zazor ventila, proveri kontakte na kablovima svecica, podesi zazor svecica, podmazi (najbolje WD-40 sprejem) mehanizam centrifugalnog korektora paljenja (ispod razvodne kape), podesi predpaljenje stroboskopom (sve ovo bi i inace trebao da uradis ako vec nisi) pa onda lepo nasteluj karb. i na kraju plin. Trebalo bi da bude razlike.
http://www.ladaniva.co.rs/showthrea...31262#post31262
P.S.
Ovde je bio slucaj siromasne smese, kod tebe je moguce obrnuto - procedura je ista samo ces u pocetku zavrtati srafove umesto da ih odvrces.
Pozdrav
__________________
Misli unapred da se nebi kajao unazad.
Ne postoje amateri i profesionalci. Postoje samo oni koji znaju posao i oni koji ga ne znaju.

Last edited by vaz2121 : 15th October 2011 at 01:33 AM.
Reply With Quote
  #3  
Old 15th October 2011, 10:03 AM
dzindzin16 dzindzin16 nije na mreži
Senior Member
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 184
Default

vaz2121 veliki pozdrav i hvala na savetima .. sto se tice cilindara kocnica e pa sad cini mi se da se majstor tako izrazio(radjeno u februaru) a tice se onih malih kao valjkova koji pri gazenju papucice za kocnicu sabijaju plocice na disk i tako vec vrse kocenje auta .. ima ih po 3 na obe kocnice .. konkretno kocnice su mi blokirale jer su se ti valjkovi ili kako se vec zovu jedva vracali u pocetni polozaj kada se popusti papucica kocnice .. resurs sam eto vec sipao i to mu je do daljnjeg to . a sto se tice ulja kazem da me malo i cudi da ga nista nije potrosio na 2000km jer sam citao kako ljudi pricaju da im nive trose ulje bar po malo .. karburator nisam skidao vec sam samo dobro prskao u njega . nisam pomenuo da kada nakon voznje na plin prebacim na benzin auto nece da upali sve dok mu malo ne sipem benzina direktno u karburator . e kada tako upali svaki naredni put kada ga palim na benzin pali kao mina iz prve sve dok ga ponovo ne povezem na plin . kada se spustam u prvoj pri voznji na plin na velikom nagibu bez gasa naravno iz auspuha se cuje brom brum puc puc tako da mislim da se plin rasipa i nepotrebno kada motoru i nije potreban veliki dotok . potrosnja mi je porasla i na plin i na benzin . sada cu malo naspricati wd-40 gde si vec rekao,naspricacu jos spreja za ciscenje u karburator i vraticu one trokrake bosh svecice koje su pre bile . iz isparivaca ka karburatoru ide jedno crevo koje ima slavinu za kolicinu protoka plina a nakon te slavine crevo se deli na dva svako za po jedno grlo .. jedan majstor za plin kaze da to nije dobro i da se tako plin rasipa .. mozda bih mogao i neki sraf malo da dotegnem ili popustim na karburatoru ali u principu nisam tome bas najvicniji pa me je i strah da ne pogorsam stanje . procackacu ovo sto rekoh pa cemo videti da li ce kod majstora na ispiranje i stelovanje mada bih naravno voleo tu paricu da ustedim ..
Reply With Quote
  #4  
Old 15th October 2011, 02:56 PM
vaz2121's Avatar
vaz2121 vaz2121 nije na mreži
Senior Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Novi Sad
Age: 25
Posts: 183
Default

Mislim da te majstor malo zavlacio, ili ga nisi dobro razumeo. Ti valjkovi (kocioni klipovi) inace plivaju u kocionom ulju i tu nema sta da se podmazuje, ako se tesko vracaju to moze biti zbog prljavstine (dugo nije menjano ulje, pocepane zastitne manzetne), zbog predebele ili deformisane gumice, zbog ostecene povrsine klipa (u zadnja dva slucaja bi najverovatnije i curilo ulje na tom klipu) itd.
Karburator ako je prljav kao sto rekoh sprej ti nece puno pomoci. To sto tesko pali na benzinu nakon plina mislim da je razlog sto kada radi na plinu prethodno mora da potrosi sav benzin iz lonceta pa onda kad prebacis na benzin treba mu malo vise verglanja dok ne navuce novi, a ti to resis dodavanjem benzina direktno u karb pa "premostis" to vreme dok ne povuce novi benzin. Ne znam koji tip AC pumpe imas, ako ima poluga za rucno pumpanje na njoj onda problem mozes resiti tako sto ces, kada sa plina prebacis na benzin, prvo napumpati benzin u karburator rucno tom polugom (sa upaljenim kontaktom i prekidacem na "benzin" poziciji) pa onda verglati.
WD-40 ide na one tegice i opruge koji se vide kad skines razvodnu kapu i plasticni poklopac na vrhu razvodnika (drze ga 2 srafa), ispod tog poklopca ces videti tegove i opruge. Tu vremenom udje prljavstina i rdja pa hoce da zaglavljuje i remeti predpaljenje. Naprskaj WD ispod tegova i oko osovinica na kojima stoje (nemoj bas preterivati da curi svuda okolo).
Iskreno ti preporucujem da uradis ona podesavanja koja sam naveo u prethodnom postu (lanac, ventili, paljenje itd.). Nije komplikovano, i laik sve moze sam da zavrsi za par sati. Da ne bih objasnjavao kako se sta radi, skini sa interneta tehnicku knjigu i vidi tamo, ima sve vec strucno objasnjeno. Vidi dole link. Napomena da ce za stelovanje ventila trebati fabricki siroki spijun, nikako ovaj obicni uski. Ne znam gde si ali to imas na pijacama gde dolaze Ukrajinci i Rusi sa delovima za ruska vozila, u NS na Najlonu, u BG na Bubanj potoku i slicno. Jedan list spijuna, 0.15mm u plasticnoj futroli sa Ladinom oznakom na njoj i tabelom polozaja radilice i oznakama ventila koji se steluju.
Znaci ne bacaj pare nego tehnicku knjigu i alat u ruke i sam to sve nasteluj, a sto se pranja karburatora tice i to mozes sam (sve ima u knjizi) samo ce ti trebati kompresor (bez njega ni ne pokusavaj), pozajmi negde ako mozes.
I na kraju stelovanje plina - kod mene ima dva srafa, po jedan na svakom crevu, svaki za svoje grlo. Ako ima jedan za oba grla verovatno je manje dobro resenje jer primarno grlo uvek radi a sekundarno samo na vecim obrtajima pa im ni kolicina goriva nije ista ali, ako predpostavimo da motor sam povlaci iz creva onoliko plina koliko mu treba, onda ni to nije problem - primarno ce vuci uvek a sekundarno po potrebi. Kako god, stelovanje je isto samo jednostavnije - umesto dva imas samo jedan sraf da podesavas dok ne postignes zeljene rezultate koje sam opisao.
Tehnicke knjige i ostali prirucnici:
http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resources/index.htm
Srecno!
__________________
Misli unapred da se nebi kajao unazad.
Ne postoje amateri i profesionalci. Postoje samo oni koji znaju posao i oni koji ga ne znaju.
Reply With Quote
  #5  
Old 15th October 2011, 06:08 PM
Zemunac's Avatar
Zemunac Zemunac nije na mreži
majstor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Zemun
Age: 42
Posts: 4,614
Send a message via MSN to Zemunac Send a message via Yahoo to Zemunac
Default

vaz2121
pranje karburatora cetkicom i bemzinom....
ruske svecice????

Srece da ovaj forum nije previse posecen,inace bi nas kacili po vukajliji,po fejsu i kojekuda....jer...pola stvari koje se ovde napisu kao neki saveti ,su totalne gluposti.

dzindzin16
Dobrodosao u klub ljubitelja Nive
Potrosnju nikako nemozes da meris sa 2 litre goriva u praznom rezervoaru. Nivin rezervoar je takak i pljosnat,uopste mi nije jasno kako si uspeo da upalis sa tako malo,a kamoli da predjes 8 km.
Znaci.sipas pun rezervar,vozis nekih 100km i opet pun...e tad znas relativno tacno koliko trosi.
Kada hoces da prebacis sa plina na benzin,to radi u voznji,mozes na nekoj nizbrdici kad je oduzet gas ili u samoj voznji sa nekoliko uzastopnih brzih promena gas benzin...tako ce gorivo napuniti karburatos i neces morati da skidas filter i nalivas direktno.
Slavinu za plin koja se nalazi na crevu koje ulazi u karburator zavrni na desno,pola kruga ili ceo krug pa probaj.
Ciscenje sprejom je bolje nego cetkicom,benzinom,kompresorom i kanticom za pranje.
Benzin nece razloziti kamenac u kanalima a sprej hoce.Mada,prava stvar je da odes u servis za karburatore i onda si miran.Samo imaj na umu da stelovanje i ciscenje karburatora nema veze sa potrosnjom na plinu.
Ako ti ne trosi ulje kao sto kazes,nusi pogresio sa izborom ulja.
Svecice kupi NGK i obavezno sa jednim pipkom.
Blokiranje klipova u kocionim celjustima je Nivina boljka,jedino trajno resenje je zamena novim.
Reply With Quote
  #6  
Old 15th October 2011, 10:39 PM
vaz2121's Avatar
vaz2121 vaz2121 nije na mreži
Senior Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Novi Sad
Age: 25
Posts: 183
Default

Quote:
Originally Posted by zemunac
vaz2121
pranje karburatora cetkicom i bemzinom....
ruske svecice????

Srece da ovaj forum nije previse posecen,inace bi nas kacili po vukajliji,po fejsu i kojekuda....jer...pola stvari koje se ovde napisu kao neki saveti ,su totalne gluposti.

dzindzin16
Dobrodosao u klub ljubitelja Nive
Potrosnju nikako nemozes da meris sa 2 litre goriva u praznom rezervoaru. Nivin rezervoar je takak i pljosnat,uopste mi nije jasno kako si uspeo da upalis sa tako malo,a kamoli da predjes 8 km.
Znaci.sipas pun rezervar,vozis nekih 100km i opet pun...e tad znas relativno tacno koliko trosi.
Kada hoces da prebacis sa plina na benzin,to radi u voznji,mozes na nekoj nizbrdici kad je oduzet gas ili u samoj voznji sa nekoliko uzastopnih brzih promena gas benzin...tako ce gorivo napuniti karburatos i neces morati da skidas filter i nalivas direktno.
Slavinu za plin koja se nalazi na crevu koje ulazi u karburator zavrni na desno,pola kruga ili ceo krug pa probaj.
Ciscenje sprejom je bolje nego cetkicom,benzinom,kompresorom i kanticom za pranje.
Benzin nece razloziti kamenac u kanalima a sprej hoce
.Mada,prava stvar je da odes u servis za karburatore i onda si miran.Samo imaj na umu da stelovanje i ciscenje karburatora nema veze sa potrosnjom na plinu.
Ako ti ne trosi ulje kao sto kazes,nusi pogresio sa izborom ulja.
Svecice kupi NGK i obavezno sa jednim pipkom.
Blokiranje klipova u kocionim celjustima je Nivina boljka,jedino trajno resenje je zamena novim.


@Zemunac
Bilo bi lepo da pazljivije citas tudje postove a ne svaku drugu recenicu, rekao sam PRVO natopiti namenskim sredstvom za ciscenje karburatora (bolje u tecnom stanju a moze i u spreju) pa POSLE toga benzin i ostalo. Ako mislis da ocistis (stvarno) prljav karburator samo "brzim" sprejem koji se naprska u isti tokom rada motora - ocistice ga, naravno, jednako dobro kao sto ce Resurs da ti uradi "generalku bez otvaranja motora"

Kako god, ako hoces da ocistis karb kako treba tu nema price bez kompresora. Ne znam dali si nekad prao delove benzinom pod visokim pritiskom, izenadio bi se sta sve skida. A cetkica (tvrda, najbolje za zube) je neminovna da ukoni rastvorenu prljavstinu sa nepristupacnih mesta, kao i licna i drvena cackalica za dizne i ostale rupe kojima moze da se pridje. I na kraju mnogo cistog komprimovanog vazduha. Ovo je jedini pravi nacin da se ocisti (u pravom smislu) karburator. Cak i ultrazvucnu kadu ako imas dobro je posle nje isprati benzinom i izduvati vazduhom. Nikakav sprej i slicne novokomponovane dzidzabidze nece ukloniti cestice prljavstine zaglavljene negde duboko u pasazima. Samo komprimovani vazduh.

NGK svecice nisu dobar izbor cak ni kada su originalne a kamoli turske koje prodaju kod nas. Mozda jedino u Mas Company mogu da se nadju originali ali ni tu nije 100% sigurno. Vozim godinama japanski motocikl pa znam za jadac. Ako vec hoces da trpas japanske svecice u rusko vozilo onda uzmi Nipon Denso, ako si spreman da das 50-ak evra za komplet i da ih cekas (nema kod nas nego se porucuju preko ebay-a). A u svakom drugom slucaju ne vidim bolje resenje nego uzeti ruske i ne vidim sta je u tome lose. Bar znas da su originalne i fabricki predvidjene za VAZova vozila. Sta vise, na japanskim svecicama neces naci VAZa na spisku na poledjini pakovanja. Cuo sam da su jako dobre i ukrajinske Plazmofor (bez klasicne spoljne elektrode) i da smanjuju potrosnju goriva za 10-ak% ali kostaju par hiljada dinara komplet.
Pozdrav
__________________
Misli unapred da se nebi kajao unazad.
Ne postoje amateri i profesionalci. Postoje samo oni koji znaju posao i oni koji ga ne znaju.
Reply With Quote
  #7  
Old 16th October 2011, 12:21 AM
dzindzin16 dzindzin16 nije na mreži
Senior Member
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 184
Default

Pa ovako .. umesto novih bosna svecica(3 meseca stare)vratio sam trokrake bosch svecice koje su bile ranije na njoj i sad auto nekako ima za nijansu mirniji i laksi rad . ali to primecujem ja koji na primer znam kako je radio pre . sitnica ali eto . naspricam sprej odozgo u karburator,malo wd-40 gde pomenu vaz2121 i lajka mi na 3km potrosi 1l benzina . odem na pumpu i napunim balon benzinom da imam uz mene i krenem da vozim na plin(pamtim kilometrazu u detalje) . vozim tako pa odem malo na krace i van asfalta i plin nije nestao . videcu na dalje koliko ce jos preci jer nisam mogao zbog obaveza da se vise vozikam ali za sada je negde na 30l plina .. sve sto prodje vise to ce naravno biti manja prosecna potrosnja a i javicu obavezno kakva je situacija . ukoliko plin nestane za par narednih kilometara onda to definitivno znaci da mi nivka jede strasno osim benzina i plin i da mora do nekog majstora,mada videcu vec . hvala vam na savetima i na linkovima i bas je dobra stvar da se ovako sa nekim moze popricati o jednoj vrsti specificnog auta . mozda se i usudim da sam to malo procackam ali u svakom slucaju javicu kako se odvijaju stvari . papucica za uspricavanje benzina u karburator ne pomaze u navedenom slucaju(samo malo pljus direktno u karburator) . jos jednom ponavljam da auto odlicno ide i super radi . nikakve naznake nema da eventualno guta benzin .. jos mi je ostalo da mislim pogledam ne curi li negde benzin iz rezervoara ili slicno ali to bi se i videlo i osecalo na njuh zar ne .. opet kazem daj da vidim kada ce nestati plin pa da preracunam posebno potrosnju i eventualno kasnije preduzmem neke korake ..
Reply With Quote
  #8  
Old 17th October 2011, 07:26 AM
jeronimo's Avatar
jeronimo jeronimo nije na mreži
стари кадар
 
Join Date: Sep 2005
Location: Beograd
Age: 40
Posts: 4,163
Default

bezi od bosne ko djavo od krsta.... to nikada nije bila svecica ili bosh po katalogu ili ngk( a moze i ac delco, champion itd) oprt po katalogu...
kada si stelovao ventile, paljenje i dotezao lanac?
__________________
" Prva,druga,kuplung,treća ruski ti je menjač sila "

Reply With Quote
  #9  
Old 17th October 2011, 01:58 PM
dzindzin16 dzindzin16 nije na mreži
Senior Member
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 184
Default

pravo da ti kazem ne znam da li je to stelovano ranije,kod mene nije .. covek od koga sam je kupio mi je rekao da u vezi auta ne brinem nista i da je u super stanju .. to kada sam ga pitao sta bi eventualno trebao da zamenim ili da odradim .. pominjao je nesto i da je lanac ok i jos nesto ali sam zaboravio sta .. on je i bio sa potrosnjom sasvim ok do pre 10 dana .. tada je kazem poludeo na benzin a evo sada sam mu ja mislim ispraznio plin do kraja jer je poceo da cima i da puca kad kad iz auspuha pa mu je potosnja plina negde oko 22-23l . vozen je vrlo malo na otvorenom putu . uglavnom gradska voznja i po brdu prva druga . prosle zime po snegu i blatu van asfalta bez redukcije sam imao potrosnju oko 20l plina .. kada ga vozim na benzin na primer ubrzam u trecoj tj. dam mu gas malo vise pa naglo pustim papucicu za gas iz auspuha se cuje bum bum puc puc tako nekako .. a isto tako se cuje i kada u prvoj na plinu silazim sa velike nizbrdice .. mislim se da odvezem kod majstora auto da mi ocisti karburator jer je nov koliko sam nesto video oko 7000din .. neko mi savetuje da kad vec to radim stavim karburator od zastave ali mi to ne zvuci kao pametno resenje .. a da krenem sam da ga cistim i perem ko zna kako cu i da li cu znati to sve da odradim i sastavim .. verovatno bi trebalo i te ventile sa predpaljenjem srediti .. jer to ne moze da skodi
Reply With Quote
  #10  
Old 17th October 2011, 03:04 PM
dzindzin16 dzindzin16 nije na mreži
Senior Member
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 184
Default

jos jedna stvar koju sam sad uz pomoc brata proverio .. kada je vracen sauh do kraja po pravilu onaj leptir treba valjda da stoji vertikalno .. kada se sauh izvuce do kraja taj leptir dodje skoro u horizontalan polozaj . ne bas u horizontalan ali zatvori grlo .. i sad ja kazem bratu da lagano vraca sauh nazad i kada ga zatvori tj. vrati do kraja taj leptir se vratio nazad za jedno 4mm a ja onda uzmem onu polugicu pored karburatora za koju je vezana sajla od sauha povucem je do kraja i leptir se vrati za jos 1cm u vertikalni polozaj .. ovo znaci da mi ta poluga ne prati potpuno hod sajle kada je ja iz auta otvaram i zatvaram .. imam jos 1cm prostora da leptir u karburatoru zatvori sauh ali to iz kabine ne mogu da vratim .. sta da uradim sa ovim i kako to da resim jer ja izgleda vozim auto pod dobro otvorenim sauhom .. ponovicu da mi je majstor podesavao pre tri meseca ler gas posebno i za plin i za benzin i da mi auto na radnoj temperaturi na leru radi mirno na 800-900 obrtaja(tako je podesen) .. mada ponekad zna malo i da obori obrtaje ali nista problematicno
Reply With Quote
Reply


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +1. The time now is 12:17 AM.


Powered by: vBulletin Version 3.0.3
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.